Even geen geld? Plaats en betaal je order met Riverty!
Verzending via PostNL
Spoedorders mogelijk
Helpdesk opent om 08:00
0180-721629 06-17913599 8:00 - 17:00



     Fase 1: Voorbereidingen/brainstormen

Bij Tshirtdeal is het mogelijk om je eigen kledinglijn te starten! Wij beschikken over een breed assortiment met verschillende kledingstukken voor zowel mannen als vrouwen. Het is mogelijk om zelf je kledingstuk te kiezen en te ontwerpen. Daarnaast bieden wij ook de mogelijkheid om je te helpen om je eigen kledinglijn op te zetten. 

Om je eigen kledinglijn op te starten kan je de volgende stappen doorlopen:

1. Merknaam

De eerste stap is om je eigen merknaam te verzinnen. Dit is het startpunt van je eigen kledinglijn. 
- Kies een merknaam die past bij jouw doelgroep en producten die je wilt gaan lanceren.
- Doe research naar het bestaan van deze merknaam en check online of de URL nog vrij is.

2. Logo

De tweede stap is je eigen logo ontwerpen. Wellicht heb je zelf al een tof idee voor een logo in je hoofd maar kun je dit zelf niet digitaliseren. Wij kunnen je dan helpen met het opmaken van jouw logo/huisstijl. Deze bestanden krijg je digitaal netjes van ons aangeleverd. En jij bezit dan uiteraard alle rechten van deze ontwerpen.

3. Huisstijl en kleuren

Bij de derde stap is het van belang om je huisstijl en kleuren te kiezen. De huisstijl kan worden doorgevoerd binnen je kledinglijn. Bij een huisstijl kan je denken aan een bepaald lettertype en de grootte daarvan. Of bepaalde kleuren die je vast wil leggen voor jouw merk en waar niet afgeweken mag worden.

4. Doelgroep

Om uiteindelijk je kledinglijn te lanceren moet je een doelgroep keuze maken. Voor welke mensen is jouw kledinglijn bedoeld en hoe ga je ze bereiken. Het is dus van belang om hier goed onderzoek naar te doen. 

5. Budget

De laatste stap is het eventueel bepalen van je budget. Zo kan je een budget kiezen wat je wilt uitgeven, maar het is ook mogelijk om te starten zonder budget. Wanneer je de stappen namelijk zelf doorloopt besteed je alleen geld aan de producten. Als je hulp nodig hebt om de stappen te doorlopen helpen wij je graag, maar hier kunnen dan extra kosten bij komen. Vervolgens kijken wij dan wat er binnen het budget mogelijk is. 

Start nu met je eigen kledinglijn op te starten door de bovenstaande stappen te doorlopen. Indien de stappen zijn doorlopen kan je naar de volgende fase. Hier kan je een product gaan kiezen en ontwerpen. Heb je vragen of wil je graag hulp om de stappen te doorlopen? Wij staan graag voor je klaar om te helpen. Je kan contact zoeken met onze verkoopafdeling. Stuur direct een mail.

     Fase 2: Product keuze

Nu de voorbereidingsfase is afgerond kan je door naar de volgende fase. In deze fase kan je het product gaan kiezen en ontwerpen. Voor mannen en vrouwen hebben wij verschillende kledingstukken die gebruikt kunnen worden voor je eigen kledinglijn. De kledingstukken uit het assortiment van 'Start je kledinglijn' zijn uitermate geschikt voor een kledinglijn. Naast het assortiment van 'Start je kledinglijn' kan er ook gekozen worden uit kledingstukken uit onze andere assortimenten. Zo heb je al een zelf ontworpen hoodie vanaf €19,- en een T-shirt vanaf €8,-. Om een product keuze te maken zijn er de volgende stappen die je kunt doorlopen:

1. Kleur bedrukking en textiel

Om uiteindelijk één of meerdere producten te kiezen is het van belang om goed naar de kleuren te kijken. Denk bij het bepalen van je kleur ook aan je huisstijl en je logo. Dit kan je eventueel terug laten komen in de kleur van je kledingstuk.    

2. Materiaal van textiel

Naast de kleuren kan je ook kijken naar het materiaal van het product. Zo hebben wij in ons assortiment bijvoorbeeld ook biologische materialen en materialen voor sportkleding. Het materiaal van een product is te vinden in de product omschrijving. Als je de kleur en het materiaal hebt gekozen kan je specifiek kijken naar één of meerdere producten.

3. Design bedrukking

Nu het product is gekozen kan je het design gaan bepalen. Het product kan je zelf gaan ontwerpen. Hierbij kan je bijvoorbeeld tekst en/of je logo op het product ontwerpen. Denk bij het ontwerpen ook aan je gekozen huisstijl met een bepaald lettertype.

4. Aantal items

Als je het design hebt gekozen en ontworpen kan je het product gaan bestellen. Hierbij kan je kiezen voor één product, maar ook voor meerdere producten. Ons advies hierin is om te starten met 2 of 3 producten. Zo kan je bijvoorbeeld een T-shirt, hoodie en sweater kiezen als assortiment van je eigen kledinglijn. 

5. Welke drukmethodes en technieken

Je weet nu welke producten je wilt bestellen met welk design. De volgende stap is om een druktechniek te kiezen. Bij elk product kan een andere druktechniek het best van toepassing zijn. Kijk dus goed naar de druktechnieken die van toepassing zijn op je gekozen product.

6. Voorraad

Het is ook van belang om te kijken hoeveel items je gaat bestellen. Zo kan je ervoor kiezen om meerdere items in te kopen om een voorraad te hebben. Echter adviseren wij om zonder voorraad te werken. Wanneer je nieuwe bestellingen binnen krijgt kan je gemakkelijk bij ons extra items bestellen. Hierdoor weet je dat je alle items gegarandeerd kunt verkopen. 

7. Toekomstig gericht denken

Uiteraard moet je blik op de toekomst gericht zijn als je een eigen kledingmerk opstart. Zo is het belangrijk om een bepaalde kwaliteit te waarborgen. Denk dus goed na welke kwaliteit je kunt leveren en of je deze kwaliteit kan blijven behouden. 

Door de bovenstaande stappen de volgen kun je tot een product keuze komen om je eigen kledinglijn te starten. Als dit is gelukt kun je door naar de volgende fase. In de volgende fase ga je naar de productie van je gekozen producten. Heb je hulp nodig om tot een product keuze te komen of heb je vragen? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder. Je kan contact zoeken met onze verkoopafdeling. Stuur direct een mail.

     Fase 3: Productie

Als de keuze is gemaakt voor één of meerdere producten kan je door naar de productiefase.  Al het drukwerk dat wij leveren aan onze klanten, gebeurd bij ons in huis. Met ons team zorgen wij ervoor dat jouw textiel of andere items handmatig worden klaargemaakt en gedrukt. Je kan de volgende stappen doorlopen in de productiefase:

1. Samples laten drukken

Wanneer je een kledingstuk hebt gekozen en ontworpen wil je graag weten hoe het eruit komt te zien. Bij ons is het mogelijk om samples te laten drukken. Vervolgens worden deze samples verstuurd, zodat je kunt kijken of het product bevalt. Indien je dan nog wijzigingen wilt doorvoeren kan dat altijd. Als het product helemaal naar wens is kan je door naar de volgende stap. 

2. Hiermee product foto's maken

Indien je de sample hebt ontvangen en het is naar wens kan je er gelijk gebruik van maken. Hierbij kan je eraan denken om foto's te maken van je samples om te gebruiken ter promotie. Je kan zelf de foto's maken, maar je kan het ook professioneler aanpakken door een fotograaf in te huren. De keuze is helemaal aan jou. 

Nu de productiefase is afgerond kan je kledinglijn echt van start gaan. Het is nu van belang de producten van je eigen kleding merk te verkopen. In de volgende fase ga je dan ook kijken hoe je producten het beste kan promoten. Als je nog vragen hebt over de productiefase kan je altijd contact met ons zoeken. Stuur direct een mail.

     Fase 4: Promotie

Nu de producten voor je kledinglijn zijn gekozen en ontworpen kunnen we overgaan naar de verkoop. Om ze uiteindelijk te verkopen moeten de producten gepromoot worden. In de volgende stappen komt naar voren hoe je een product kunt promoten:

1. Webshop of via social media verkopen

Als eerst moet je een platform aanmaken om je producten te gaan verkopen. Dit kan een website zijn waar de producten van je kledinglijn om komen te staan, maar je kan dit eventueel ook via social media doen. Je moet dus gaan bepalen waar je je producten van je kledinglijn gaat verkopen. 

2. Maak een marketingplan

Om je eigen kledinglijn op de markt te brengen moet je een marketingplan gaan maken. Hierbij moet je kijken hoe je de producten wilt gaan verkopen. Denk hierbij aan de platformen waarmee je gaat communiceren en de uitingen die je gaat maken. Daarnaast kan je ook de keuze maken om je uitingen eventueel te promoten. Houd hierbij altijd je doelgroep in je achterhoofd. Uiteindelijk moet de doelgroep wel op de gekozen platformen zitten, zodat ze je uitingen te zien krijgen. Kijk hierbij ook naar de markt en de concurrenten om jezelf te onderscheiden met je eigen kledinglijn. 

3. Wat wil je uitstralen?

In je uitingen moet je een keuze maken wat je wilt uitstralen. De gekozen huisstijl moet hierin goed terugkomen. Denk aan een bepaalde soort opmaak met een bepaald lettertype dat past bij de doelgroep. Dit kan terugkomen in je gemaakte social media kanalen, website en content. 

Nu je de bovenstaande stappen hebt afgerond is je eigen kledinglijn klaar om gelanceerd te worden. Je kan nu aan de slag om je zelf ontworpen producten te gaan verkopen aan de gekozen doelgroep. Uiteraard helpen wij je graag om de verschillende fases en stappen te doorlopen. Als er vragen zijn komen wij graag in contact. Stuur direct een mail.

      Fase 5: Bestellingen